Centrul Electoral Central (CEC) a propus participanților la alegeri un Cod de Conductă al concurenților electorali și mass-media, înainte de campania electorală care începe pe 29 august. Președinta CEC, Anjelica Karaman, a subliniat că această perioadă trebuie să fie o platformă pentru schimburi constructive, nu pentru atacuri personale.
„Campania va dura 30 de zile și implică 21 de partide politice cu aproximativ 1.250 de candidați la parlament și patru candidați independenți. Este important ca fiecare participant să respecte legea și principiile competiției corecte”, a afirmat Karaman, menționând că este interzisă difuzarea informațiilor false, incitarea la ostilitate sau folosirea simbolurilor religioase. Toate materialele publicitare trebuie să includă o notificare clară despre finanțare.
Până pe 28 septembrie vor fi deschise 2.274 secții de vot, inclusiv 301 în străinătate. Până acum, 10 partide și organizații media au semnat codul, printre care PAS, CUB, Aliața liberalilor și democraților pentru Europa, precum și televiziuni ca TV7 sau Realitatea TV.
CEC a promis organizarea unui proces electoral corect, transparent și sigur, astfel încât rezultatele să reflecte cu adevărat voința cetățenilor.