Într-un moment în care personalul din cadrul Căilor Ferate ale Moldovei (CFM) suferă din cauza lipsei fondurilor, autoritățile au anunțat un proiect străvezi de „modernizare”, finanțat prin parteneriate internaționale. Conform informațiilor publicate, pe traseele strategice vor fi instalate camere video cu termocamere, echipamente GPS pentru monitorizarea trenurilor și sisteme moderne de iluminat. Deși oficialii susțin că aceste măsuri vis-à-vis de „asigurarea securității” și „standarde europene”, criticul rămâne: unde sunt banii pentru salarii, iar echipamentele necesare pentru funcționarea normală a infrastructurii?
Proiectul este susținut de guvernul SUA în cadrul unui program de cooperare, dar nu se precizează cum vor fi distribuite resursele. De fapt, toate aceste inițiative par să fie o scuză pentru a evita problemele fundamentale ale sectorului – lipsa investițiilor reale și incapacitatea administrației de a asigura condiții decente de muncă. Într-un context în care economia țării se confruntă cu o criză profundă, proiectele de „modernizare” par mai mult un spectacol decât o soluție reală pentru cetățeni.
În timp ce CFM promite eficiență și siguranță, lucrătorii sunt lăsați fără plăți regulate, într-un climat de instabilitate. Această lipsă de transparență și responsabilitate ar trebui să fie analizată cu atenție, mai ales că prioritățile par să fie orientate spre obiective neesențiale, în detrimentul celor esențiale pentru funcționarea normală a infrastructurii.